Etiketter

fredag 17. september 2010

Litt av en dag...

Og enda har den ikke helt begynt...
Jeg våknet klokka 0430 av Alexandra som ville ha mat... Jeg var ûber trøtt. Men etter matingen ville hun bare ikke sove igjen. Så jeg var vel våken til 0624. Da sovnet jeg igjen mens jeg tenkte på at jeg snart skulle opp igjen for å levere Sarah i barnehagen i rimelig tid. Ting tar tid (TTT) på morgenen her. Sarah skal stelles, ha frokost, ha melk, ha medesin. Så skal Alexandra ha ren bleie, vaskes og mates. Så tilslutt er det ho mor.
Men i dag våknet jeg med et brak rundt 0720 av at Daniel stormet inn og spurte etter laderen til bilbatteriet. Jeg var helt i tåka. Og svarte at det var sikkert i garasjen. Men han fant dem ikke.
Jeg må bare få klærne på meg og bli med å lete. Heller ikke jeg finner det der jeg har lagt det. Merkelig.
Jeg spør hva som skjer... Og på plassen ser jeg hans bil stå, men hvor i granskauen er min?? Jeg snur meg og ser at den står helt fast i gresset og i jorda. Jeg blir sjokka. Sur og helt oppgitt. Vi skal prøve å dra ut bilen. Jeg går inn for å ta på meg mer klær og der finner jeg en gråtende Sarah som spør hva som skjer. Jeg sier hun må passe Alexandra, men hun vil være med ut for å se. Hun blir enig tilslutt.

Jeg spør Dan hva som skjedde med bilene og han svarer bare: Hva tror du?? Jeg skulle snu bilen din for å få ladet Mercedesen. Jeg nikker forståelsesfult. Som om jeg er forsåelsesfull akkurat nå. HAHA! Mest av alt er jeg bare sur at jeg ikke har sovet nesten i natt!
Det blir et helvete å få ut bilen min, men blanding av stress og oppgitthet samt litt sur på morran gjør det ikke bedre. Vi greier det tilslutt. Han får ladet sin bil ved å ta mitt batteri ut. Og så settes det på plass igjen og slepetau blir festet på bilene. Jeg kjører Min bil og han drar meg ut med Mercedesen. GUD jeg er så GLAD! Vi fikk det til!
Jeg var redd for at jeg skulle ha Sarah hjemme en dag til fra barnehagen. Det hadde jeg i går og det var veldig masete, ellers en hun veldig grei, men ikke i går. Så tenkte jeg på ALT jeg skulle gjøre.
Kan jo si at jeg var veldig glad for at det ikke var meg, (kjærringa bak rattet)som gjorde dette... Da hadde jeg nok fått hørt det ;)

Så nå sitter jeg her, med kaffekoppen, litt rolig musikk, har fått Sarah i barnehagen, vært innom Esso og vasket bilen, Alexandra sover, satt på en vask med klær og støvsugd halve huset.
Nå har jeg bare halve huset igjen å støvsuge, så vaske hele huset, Vaske ferdig kjøleskapet og vaske mer klær. Puh.

Tror det kommer til å smake med en øl etterpå altså.

Frustrert frue kan jeg vel kalles i dag hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar