Etiketter

mandag 13. desember 2010

Nærmer seg jul :)


13. desember i dag!

Tiden går og jammen tror du ikke vi snart er i mål med disse gavene! Helt utrolig!!
Synes nå det er litt kjas og mas med alt det der.Alt skal liksom være så stort og flott. Vi blir jo ikke fornøyd med det vi skal kjøpe.
F.eks: Kan vi ikke være fornøyd med at besteforeldre skal få bilder eller håndavtrykk fra barnebarna?? Neida, vi må kjøpe dem det dyreste vi finner...
Og til venner? JOda, vi skal liksom gjøre alle veldig fornøyde. Men det er jo egentlig ikke det jula handler om!

For min del syns jeg jula handler om å ta vare på hverandre, komme sammen i koselige lag. Være sammen og hygge seg.
For mange handler det som står i bibelen. Juleevangeliet.

Har vel gått noen dager uten at jeg har skrevet nå, så noen bilder kommer jeg nok til å slenge inn :)

I kveld er det Lucia feiring i barnehagen. Det blir spennende. Syns litt synd på sarah som var syke hele forrige uke da og ikke har fått øvd så mye på det å gå i Luciatog :) Men de tar vel en generalprøve i dag ;)

I helga ble det god mat :)
På lørdag ble det ut å spise... og glemte å ta bilder :(

På torsdag spiste vi noe jeg har funnet opp selv :)

 Man steker litt kjøtteig, og hakker opp løk og hvit løk


 Så tar vi oppi litt vann og tomatpurè


Deler to bagetter (eller flere) i nesten to for å legge kjøttfyll på


Så gratineres det hele med ost på toppen, og vips:

Det smaker godt :)

På søndag ble det endel julegaveshopping.
Og på senteret på Vinterbro var det ei nissejente som sminket barn og ga bort nisseluer :)


I dag er dagen jeg har kosa meg masse med Alexandra skatten :)
Hun er bare så blid og fornøyd! Er så koselig. Hun Elsker å ligge på magen! Hun triller fra magen til ryggen, men det er jo enkelt, værre og komme seg fa ryggen til magen kan jeg fortelle! :) Det har hun ikke skjønt helt ennå, selv om hun prøver.



2 kommentarer:

  1. ååh, så søt sarah var som nissejente!!

    og alexandra har blitt så stor!! =D

    herlig!
    er forresten helt enig med deg angående jula,
    det er TANKEN bak gavene som teller,
    ikke prisen spør du meg...!

    SvarSlett
  2. Takk :)

    Ja, tiden går. Hun er blitt tung nå :) Skal på helsestasjonen på onsdag, så blir spennende :)

    SvarSlett