Etiketter

onsdag 29. desember 2010

Hjemme fra juleferie

Da er vi hjemme fra ferietur i Kristiansund. Jula gikk som vanlig fort, og jeg hadde lite lyst til å reise "hjem" til spydeberg.
Det er ikke det at jeg ikke trives i spydeberg... Det er bare det at hjemlengselen tar all overhånd. Jeg greier ikke tenke på mer enn barna og at jeg ønsker meg sååå innmari hjem.
Det er bare det at det ikke er så lett å bare flytte tilbake. Hadde det vært lett hadde jeg sikkert flytta hjem for over ett år siden.
Det er vondt og ganske sørgelig at jeg har denne lengselen stengt inne i meg. Veldig vondt.

Jula gikk med til familie og venner. Veldig koselig.
Sarah og Alexandra koste seg med tanter, onkler, besteforeldre og faddere :)

På lillejulaften spiste vi speke mat. NAM. Og mamma lagde en nydelig potetsalat.
Tilog med sarah spiste litt forskjellig speke mat da.

Julaften kom nissen, og alle fikk gaver fra han. Sarah var overlykkelig over Knerten og synger Knerten og Lillebror hele tiden.
Alexandra fikk rangle fra nissen.
Vi spiste deilig Ribbe og kalkun. Nammis! Alltid godt med julemiddag,
Sarah imponerte med sin matlyst og spiste vannvittig med ribbe,
Mamma har bursdag denne dagen så derfor hadde hun gjester på formiddagen. Det er i grunnen ganske så greit for da går liksom tiden litt fortere for alle som venter.

Alexandra lærte seg å rulle fra rygg til mage og kan bare ikke skjønne hvordan hun kommer tilbake til rygg igjen.
Blir endel ekstra gulping da når hun prøver på slike ting! :) Blir mer press på magen.

1. juledag er det tradisjon at vi er hos pappa og spiser middag. Da spiste vi kalkunbryst med ris og pomes frites som tilbehør. Og salat.

Nå kommer hverdagen igjen men sarah har juleferie til over nyttår :)

 Spekemat på lillejulaften :)



 Sarah og Beste er julenisser




 Sarah passer på at alt blir ryddet ordentlig



Alexandra i finstasen på lillejulaften



Søskenbilde <3



 Er jeg ikke nyyydelig?



 Sarah gir klem og takker for julegaven


Julegaven fra Mamma og Pappa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar